Škola v přírodě Harrachov

30. 9. 2016

V sobotu 10. září jsme se sbalili a rozdělili jsme se na 2 party, 1 jela autobusem a 2 jela autem - jeli jsme na školu v přírodě do Harrachova. Ubytovali nás na hotelu Tesla. Poté co nás ubytovali, tak jsme se šli projít po městě, abychom se podívali, jak to tam vůbec vypadá. Pak jsme se vrátili a to už byla večeře. Poté jsme se šli vykoupat a šli spát.

Druhý den jsme šli na snídani, kde jsme byli seznámeni s programem dne - dopoledne jsme šli na procházku k Mumlavě, kde jsme viděli krásné vodopády i krásné vodou vymleté útvary. Byla to krásná procházka, někteří se i vykoupali. Poté jsme se vrátili na oběd, po obědě jsme měli polední klid. Odpoledne jsme měli naplánováno jít na Včelí stezku. Tam jsme se naučili, jak se množí včely, kolik musí oblítnout květin, aby měly 1 kg medu - je to přesně 10 milionů květin. A při sbírání medu dokonce oblítnou 6x okolo rovníku, aby dostaly tenhle vysoký počet květin. Byla to krásná procházka a za odměnu nám paní učitelka s paní etopedkou koupily zmrzlinu. Zmrzlina byla dobrá a tak jsme se vrátili na hotel, kde jsme měli večeři. Po večeři jsme se šli vykoupat a měli volno a pak šli spát.

Třetí den školy v přírodě jsme se ráno vzbudili a šli do školy. Po škole jsme byli na obědě a po poledním klidu jsme šli na hřiště, kde jsme se měli setkat s lidmi, kteří nám měli ukázat různé cviky na sílu a popovídat si s námi o tom, jak se vyvarovat různým drogám. Tenhle program se jmenuje SEBEREVOLTA. Ukázali nám různé cviky na sílu a poté jsme si spolu sedli do kruhu a tam jsme si povídali o různých problémech, které se jim nebo nám staly, po společném povídání v kroužku jsme se rozloučili a šli zpět na penzion.

Čtvrtý den jsme se ráno nasnídali a šli do školy. Po vyučování následoval oběd a po obědě jsme měli polední klid a poté jsme měli besedu s hasičem, který k nám přijel a vykládal nám, k čemu se používá všechno nářadí, jaká hadice se používá k hašení požáru a jaká se používá na dálkovou dodávku vody. Taky nám říkal, kolik mají aut k dispozici a mohli jsme si vyzkoušet jejich oblek a pomůcky. Poté následovaly hry jako například: přetahovaná a dokonce jsme měli za úkol provlíknout golfový míček hadicí.

Pátý den jsme se ráno vzbudili a šli do školy. Po škole jsme šli na oběd a po obědě jsme měli polední klid a poté jsme šli do krkonošského muzea Šindelka. Prohlédli jsme si krásné exponáty a dokonce nám průvodkyně ukazovala na zmenšeném modelu, jak se plavilo dřevo po vodě. Shlédli jsme i krátký film o krkonošských vodopádech byl tam i ten známý Mumlava. Poté jsme šli ke koupališti, kde jsme se koupali. Voda byla dobrá. Ti ostatní, kteří se nekoupali, hráli přehazovanou a opalovali se. Po koupání jsme se vydali zpátky na penzion, kde na nás čekala večeře.

Šestý den školy v přírodě jsme se ráno vzbudili a šli na snídani a pak jsme šli do školy, škola byla o něco kratší protože jsme se šli projít na skokanský můstky. Když jsme si je prohlédli, tak jsme šli na oběd po obědě jsme měli polední klid a po poledním klidu jsme šli do bazénu, kde jsme si to pěkně užili. Poté jsme šli zpět na penzion kde jsme si pověsili na sušák mokré plavky a ručníky. A potom jsme šli na dvorek, kde někteří hráli míčové nebo deskové hry a někteří stavěli hráz na vodě. Pěkně to uteklo ale byl to krásný den a tak jsme šli na večeři. Poté jsme měli překvapení: opékání vuřtů a poté jsme šli na penzion kde jsme se vykoupali a šli spát.

Poslední den jsme se ráno sbalili a šli na snídani a potom jsme vyrazili zpět do DDŠ. Když jsme se vrátili do Vrchlabí, tak jsme si vybalili věci a byl dobrý oběd a byl konec školy v přírodě. Pěkně jsme si ten týden užili a byli jsme rádi že jsme nebyli ve Vrchlabí, ale v jiném prostředí.

Napsali žáci ZŠ Lukáš D. a Monika O.